ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မွီ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲမ်ား ျဖစ္လာဖို႔ဆုိတာ



ျမန္မာကို မစဥ္းစားခင္ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဘယ္လုိလုပ္ေနလဲ ဆုိတာကို အရင္ သံုးသပ္ၾကတာေပါ့။

ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲေတြ သိပ္အမ်ားၾကီး မရွိပါဘူး။ တကယ့္ နာမည္ၾကီး ေခါင္းစဥ္ သံုေလးငါးခုကိုပဲ ပတ္လည္ရိုက္ျပီး က်င္းပေနတာပါ။ ဒီေတာ့ အမ်ားၾကီးရွိသလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ ရာသီတိုင္းမွာ ကို ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲေတြ ရွိလာပါေတာ့တယ္။

ရည္ရြယ္ခ်က္

အရင္တုန္းက (၁၈ ရာစု ေနာင္းပိုင္း) ေလာက္ကေတာ့ ကမၻာမွာ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲဆုိတာ ေဖ်ာ္ေျဖေရး သက္သက္ပိုဆန္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမ့ယ္ ၁၉ ရာစု ေနာင္းပိုင္းက်ေတာ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးတင္မက စီးပြားေရးပါဆန္ လာပါတယ္။ ဘယ္လိုစီးပြားေရးဆန္သလဲဆုိ ေဖ်ာ္ေျဖေရးလို႔ ေခါင္းစဥ္ တပ္ျပီး စီးပြားေရး ကုမၼဏီၾကီးမ်ားက ဝါဒျဖန္႔ (ေၾကာ္ျငာ)လို႔ အေကာင္းဆံုး ေနရာမို႔လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္နဲ႔ ဆက္စပ္ Industry ၾကီးတစ္ခုလံုးက ပါဝင္ျပီး စီးပြားေရး ဝင္ေၾကာ္ျငာတဲ့ ေနရာ သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာင္းကစားကေတာ့ ျမင္းစီးပြဲေတြမွာ အေတြ႔မ်ားေပမယ့္ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲ ေတြမွာေတာ့ အေတြ႔နည္းပါတယ္။ လုပ္ေပမယ့္ ေဘာလံုးပြဲ ေတြကလို ေၾကးစားေမွာင္ခိုဆန္ဆန္ေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ စီးပြားေရးေရာ၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရးထဲမွာပါ ထည့္မတြက္ ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ယေန႔ ကမၻာေပၚက ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲမ်ားရဲ ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္က အရိုးရွင္းဆံုးေျပာရရင္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးကို အေျခခံလို႔ စီးပြားေရး လုပ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုေအာင္ျမင္လာသလဲ

ယင္းထဲကေနလည္း ကမၻာအေတာ္ဆံုး ကားဒရိုင္ဘာေတြေပၚျပီး သူတို႔ကို ေရြးခ်ယ္လို႔ ေခ်ာဆီထုတ္တဲ့ ကုမၼဏီ၊ ကားထုတ္တဲ့ ကုမၼဏီ၊ ဆက္စပ္ပစၥည္းထုတ္တဲ့ ကုမၼဏီမ်ားက စပြန္ဆာေပးပါတယ္။ အစစအရာရာ ေထာက္ပံ့ျပီး သူေမြးတဲ့ အိမ္ၾကက္လိုသေဘာထားလို႔ ပြဲေတြထဲ သြင္းပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္ပိုင္း က်ေတာ့ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲ ဆုိတာ စီးပြားေရးသမားမ်ားက လူေမြးျပီး သူတို႔လူကို ပြဲ ျပန္သြင္းတဲ့ သေဘာကုိ သက္ေရာက္လာပါတယ္။

ဖြံ႔ျဖိဳးျပီး ႏိုင္ငံက လူေတြမွာ အပူအပင္နည္းပါတယ္။ ေနရ၊စားရ၊ လုပ္ရ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ရွိေတာ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးဆုိရင္ ဘာလာလာေဒါင္း သေဘာပါပဲ။ ကားျပိဳင္ပြဲဆုိလည္း သြားၾကည့္လိုက္တာပဲ။ မၾကည့္ရင္ေတာင္ တီဗီမွာလြ႔င္တာ အိမ္မွာထိုင္ေနရင္း ၾကည့္ပါတယ္။ ယေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ အိပ္မက္ဆံုရာကို အားေပးသလိုပဲ ငါ့ဒရိုင္ဘာ ဘယ္သူေလးရဲ ႔ ဘာကား နံပတ္ေလးကေတာ့ ဘယ္အဆင့္ေရာက္လာျပီလဲ ဆုိတာကို စိတ္ဝင္တစား နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၾကပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာဆုိရင္

ႏိုင္ငံျခားအေၾကာင္းေတြ ေျပာေနေတာ့ ရွည္ေနမွာစုိးလုိ႔ ျမန္မာျပည္အေန အထား ကိုပဲ ခန္႔မွန္းစဥ္းစားပါေတာ့တယ္။ Third Party Review သေဘာပါ။ အျပင္လူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ကမၻာ့အဆင့္မွီ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲေတြ ဘယ္လိုျဖစ္လာရင္ေကာင္းမလဲဆုိတာကို အားေပးသူ ပရိတ္သတ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ စဥ္းစားခန္႔မွန္းၾကည့္မွာပါ။

လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာလည္းေနပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ အမ်ားစုပြဲက ျမန္မာျပညကို ျဖတ္စရာလမ္းတစ္ခုအေနနဲ႔ သေဘာထားျပီး ေမာင္းသြားတဲ့ ပြဲေတြပါပဲ။ ခရီးေဝး ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲေတြ ျဖစ္ျပီး ႏိုင္ငံျခားကလို ကိုယ္ပိုင္ပတ္လမ္းမွာ ကိုယ္တိုင္ က်င္းပတာမ်ိဳးေတာ့ စာေရးသူလည္း မသိေသးတာ ေနပါ လိမ့္မယ္။ အာဆီယံ ႏိုင္ငံပတ္ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲေတြလည္း က်င္းပျပီး ဒါေတြရဲ ႔ရည္ရြယ္ခ်က္ က ခ်စ္ၾကည္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာက စစ္ျပီးကာလဆန္းအစတုန္း ေသြးဆူမျငိမ္ေသးလို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရး ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ကားေမာင္းျပိဳင္ၾကေပမယ့္ လက္ရွိမွာက စီးပြားေရးဆန္ဆန္ ပါပဲ။

ကဲ၊. ဒါကို ျမန္မာျပည္မွာလုပ္ပါျပီ။ ဘာေတြလိုအပ္လာမလဲ။

ေနရာ

အရင္းအႏွီးသာ ရွိရင္ ကားေမာင္းျပိဳင္စရာ ေနရာ တစ္ခုျဖစ္လာ ဖို႔ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း တည္ေဆာက္လို႔ရတာ စာေရးသူ မေျပာလည္း အားလံုးသိမယ္ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ ႔ အဓိကျမိဳ ႔ၾကီး ေလးငါးခု ေလာက္ မွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီွကားေမာင္းျပိဳင္ကြင္းေတြ ေဆာက္ပစ္မယ္လို႔ေတာင္ စိတ္ကူးယဥ္မိပါေသးတယ္။

လုပ္သင့္မလုပ္သင့္

ဒါကိုအရင္စဥ္းစားရမွာပါပဲ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဒါေတြလုပ္ေနျပီ။ တို႔ႏိုင္ငံမွာက်ေတာ့ ဒါမလုပ္တာလဲဆုိျပီး လိုက္အျပစ္ေျပာ ပူဆာေနရင္ တကယ္ ကေလးတစ္ေယာက္လိုပါပဲ။ စာေရးသူတို႔ စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္က ဆုိးက်ိဳး၊ေကာင္းက်ိဳး၊ အက်ိဳး၊ အေၾကာင္း အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါရင္းလို႔ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ိဳးရွိတာမွန္ေပမယ့္ ဒီထက္ပို အေရးၾကီးတဲ့ ေနရာေတြမွာ ရင္းႏွီးေနရလို႔ ဖြံ႔ျဖိးဆဲလို႔ အမည္ တပ္ရ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ယခု ကားျပိဳင္ပြဲလုပ္ဖို႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ရင္းရမယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ။ ကမၻာ့အဆင့္မွီ ကြင္းတစ္ခု ေဆာက္ဖို႔အတြက္တင္ အနည္းဆံုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလ်ံနဲ႔ခ်ီျပီး ရင္းႏွီးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္ကို ေက်ာ္ႏိုင္ျပီဆုိပါေတာ့။ ပြဲတစ္ခုျဖစ္လာဖို႔ အရင္းအႏွီးက ထပ္လုိပါေသးတယ္။

ကားျပိဳင္ပြဲအတြက္ အားကစားသမားမ်ား ဖိတ္ေခၚျခင္း၊ ေလ့က်င့္ေပးျခင္း၊ စုစည္းျခင္း၊ ျပိဳင္ကားမ်ား ဝယ္ယူျခင္း၊ မဝယ္ယူရင္ေတာင္ ဒါေတြ အလကား လာစပြန္ဆာေပးမယ့္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ရွာရမယ္ အစရွိသျဖင့္ အခက္ေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။

တုိယိုတာတို႔၊ Ford, GM , Chevrolet, Suzuki အစရွိသျဖင့္ ကမၻာေက်ာ္ ကားBrand ေတြက စပြန္ဆာေပးတယ္ဆုိတာ သူတို႔ကားေတြ ကို ျဖန္႔ခ်ိေရာင္းေနရတဲ့ ႏိုင္ငံမို႔၊ ကမၻာက ေစာင့္ၾကည့္ေနၾက တာမို႔ ျဖစ္ပါ တယ္။

လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာ ကမၻာ့ကားကုမၼဏီမ်ားအတြက္ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္လာဖို႔ မၾကာေတာ့ဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိကေတာ့ တစ္ပတ္ရစ္ကားေတြကို ေလလံေစ်းကေနဝယ္ေနရတုန္းဆုိေတာ့ ဒီအခ်က္က အလိုအေလ်ာက္ပယ္သြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကမၻာေက်ာ္ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲ တစ္ခုသာ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ကမၻာ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ေတြ လာ Focus လုပ္ၾကမွာပါပဲ။ ဒီေတာ့ စပြန္ဆာပံုေသ ရွိမယ္။ စီစဥ္သူေတြကလည္း ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံႏိုင္ျပီ။ မီဒီယာေပါင္းစပ္အားျဖည့္မွု ကလည္း  ေကာင္းမယ္ဆုိရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲ တစ္ခုဆုိ တာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

ဘာေကာင္းက်ိဳးေတြ ရမလဲဆုိေတာ့ လက္ရွိ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးႏိုင္ငံေတြက ရေနတာေတြ ရတယ္လုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါေတာ့မယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိ ေျပာ လို႔မကုန္ႏိုင္လို႔ပါ။ ျမန္မာျပည္ရဲ ႔ Motor Industry တစ္ခုလံုး အေပၚ အမ်ားၾကီး ေျပာင္းလဲ သြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဒါက Risk ၾကီးတဲ့ ျမွဳပ္ႏွံမွု တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာ ကမၻာ့အိုလံပစ္အတြက္ အားကစားက႑ စံုစံုလင္ ပါဝင္ႏိုင္ဖို႔ေတာင္ ၾကိဳးစားေနဆဲ ကာလျဖစ္ျပီး ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲဘက္ လွည့္ျပီး ရင္းနွီးျမွဳပ္ႏွံေပးဖို႔က်ေတာ့ အခ်ိန္မက်ေသးဘူးလို႔လားပဲ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ကမၻာ့ကားကုမၼဏီေတြ မရွိေသးပါဘူး။ ကြင္းေတြ၊ လမ္းေတြလည္း မရွိေသးပါဘူး။

ဒါေတြအားလံုးက မၾကာမီျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ ျဖစ္လာျပီဆုိရင္ ႏိုင္ငံအတြက္ ကတယ္ ထူးျခားတဲ့ ေျပာင္းလဲမွုၾကီးမ်ား ျဖစ္လာမယ္လို႔သာ ခန္႔မွန္းထားမိ ပါတယ္။

www.motors.com.mm
www.facebook.com/motors.com.mm

--

0 comments: